Strona główna

EUROPEJSKI DZIEŃ JĘZYKÓW

Europejski Dzień Języków obchodzony jest w szkołach całej Europy od 2001r. 26 września, uczniowie naszego gimnazjum, pod kierunkiem nauczycieli języka angielskiego i niemieckiego, włączyli się aktywnie w obchody tego święta, które odbywało się tym razem pod hasłem: „Język to nasza siła!”

Gimnazjaliści klas drugich przygotowali przedstawienia teatralne: Snow White and The Four Dwarfs (Królewna Śnieżka i czterech krasnoludków) w języku angielskim i Rotkappchen (Czerwony Kapturek) w języku niemieckim. Celem przedstawień była przede wszystkim promocja języka angielskiego i niemieckiego wśród uczniów naszej szkoły, a także zaprezentowanie umiejętności i talentów gimnazjalistów.

WYCIECZKA DO KRAKOWA

W dniu 21 września 2016 r. uczniowie kl. II a pod opieką wychowawczyni i nauczycielki biologii wyruszyli na wycieczkę do Krakowa.

Zwiedzanie rozpoczęli od Ogrodu Botanicznego, w którym zachwyciły ich między innymi przepiękne okazy roślin owadożernych i pasożytniczych. Następnie  kolej przyszła na poznanie eksponatów w Muzeum Lotnictwa Polskiego. Tu uwagę uczniów zwróciły maszyny latające już w I wojnie światowej. Niemało emocji wzbudziły też zjawiska przyrodnicze, które mogła młodzież zobaczyć i doświadczyć w sensorycznym parku edukacyjnym. Na koniec wycieczki uczniowie tradycyjnie odwiedzili piękny Rynek krakowski i nacieszyli się panującą tu wspaniałą atmosferą.

RAJD INTEGRACYJNY

9 września uczniowie klas pierwszych wraz z wychowawcami udali się na rajd integracyjny. W tym roku trasy wiodły ze Św. Katarzyny do Ciekot. W dobrych nastrojach  wędrówkę rozpoczęliśmy o godz. 9.OO. Dopisywały nam humory i oczywiście pogoda. Po dwóch godzinach dotarliśmy na „Żeromszczyznę”, a tam czekała nas niespodzianka. Przedstawiciele Samorządu Uczniowskiego przygotowali „ chrzest” . Odbyły się liczne konkursy, piliśmy sok cytrynowy i prezentowaliśmy nasze umiejętności, bawiąc się przy tym znakomicie. Na zakończenie rywalizacji złożyliśmy uroczystą przysięgę. „Ochrzczeni” staliśmy się pełnoprawnymi gimnazjalistami. Ostatnim akcentem było ognisko, w którym piekliśmy kiełbaski. Pełni niezapomnianych wrażeń wróciliśmy przed szkołę.

NARODOWE CZYTANIE QUO VADIS

3 IX 2016 r. odbyła się  w całej Polsce V edycja Narodowego  Czytania. W tym roku lekturą była powieść Henryka Sienkiewicz ” Quo  vadis”. W wydarzeniu, które odbyło się w Zespole Szkół Ogólnokształcących nr 10, wzięli udział uczniowie naszej szkoły: Julka Siedlecka, Jakub Zwierzyński i Piotr Dziewięcki. Gimnazjaliści przeczytali z podziałem na role fragment dzieła tego znakomitego pisarza.

UROCZYSTE ROZPOCZĘCIE ROKU SZKOLNEGO

Po raz kolejny zadźwięczał dzwonek, tym razem wezwał wszystkich uczniów do rozpoczęcia roku szkolnego 2016/2017. Tradycyjnie zebraliśmy się w sali gimnastycznej, gdzie wysłuchaliśmy słów Pani dyrektor Doroty Szpaderskiej skierowanych do uczniów i nauczycieli. Pani dyrektor życzyła wszystkim wszelkiej pomyślności w nowym roku. Następnie udaliśmy się na pierwszą lekcję wychowawczą w tym roku.