Rok szkolny 2015/2016

-Samochodów – tylko tych najszybszych
-Zabaw – tylko najweselszych
-Przygód – tylko najciekawszych
… i butów – takich, co najlżejsze,
w których wszędzie mógłbyś dotrzeć!

DZIEŃ TURYSTYKI PIESZEJ

Tradycją naszego gimnazjum jest organizowanie jesiennych rajdów pieszych. Tegoroczne odbyły się pod hasłem : „Poznajemy rezerwaty przyrody na terenie naszego miasta”. Celem wycieczek było promowanie aktywnego trybu życia, zapoznanie z formami ochrony przyrody i pozyskiwanie wiedzy na temat walorów przyrodniczo – turystycznych naszego miasta. W rajdzie wzięły udział klasy II i III. Wędrówki wiodły następującymi szlakami:

Kl. II A i II C – rezerwat Biesak – Białogon

KL. III B i III D – rezerwaty Ślichowice – Karczówka

KL. III C i III E – rezerwaty Kadzielnia – Wietrznia

Podsumowanie Dnia Turystyki odbędzie się w formie międzyklasowego konkursu na najlepszy film, prezentację lub album z odwiedzonego rezerwatu.

RAJD INTEGRACYJNY

W piątek 18 wrzenia odbył się Rajd Integracyjny klas I wokół Św. Krzyża. Wyjechaliśmy 3 autokarami około godziny 8. Klasy I c i I e rozpoczęły wędrówkę w Paprocicach i przez Trzciankę zdobyły Św. Krzyż. Klasy I a, I b i I d wędrowały z Kakonina do Huty Szklanej, gdzie przed Jodłowym Dworem czekało już ognisko i kiełbaski. Na Św. Krzyżu, dzięki księdzu Karolowi, zwiedziliśmy Bazylikę, Kaplicę Oleśnickich z relikwiami Krzyża oraz Muzeum Misyjne. Dla chętnych było wejście na wieżę, którą po zniszczeniu w czasie I wojny światowej, odbudowano w ubiegłym roku. Widok na cały Region Świętokrzyski zapierał dech w piersiach.
W trakcie ogniska odbyły się „otrzęsiny” przygotowane przez samorząd szkolny. „Koty“ piły mleczko i jadły ciasteczko. Klasa I b wygrała konkurs zbierania szyszek, po których następnie „koty“ przechodziły w skarpetkach. Najlepszą prezentację klas przygotowały Ia i Ib. Po otrzęsinach „Pierwszaki“ stały się w pełni uczniami naszego gimnazjum. W dobrych humorach, bezpiecznie wróciliśmy pod szkołę.
Podczas rajdu uczniowie robili zdjęcia i najlepsze z nich zostaną wkrótce umieszczone na szkolnej stronie internetowej, a ich autorzy otrzymają nagrody.
Klasy II i III w ramach Dnia Turystyki zwiedzały rezerwaty przyrody położone w granicach Kielc.

UDZIAŁ W OGÓLNOPOLSKIEJ AKCJI „SPRZĄTANIE ŚWIATA”

W dn. 18.09.2015r. uczniowie naszego gimnazjum przystąpili do akcji „Sprzątanie świata” , zorganizowanej przez Straż Miejską w Kielcach. Porządkowaliśmy leśne ścieżki w okolicy Bukówki. Przewodnikami naszymi byli leśnicy z Nadleśnictwa Dyminy. Na trasie rajdu przekazywali nam ciekawostki dotyczące działań ekologicznych w lesie , podejmowane przez nadleśnictwa. Sprzątanie lasu było bardzo skuteczne. Zebraliśmy 30 worków śmieci.

DOBROWOLNE UBEZPIECZENIE DZIECI I MŁODZIEŻY (OFERTA PZU)

Szanowni Państwo przypominamy, że ubezpieczenie jest nieobowiązkowe. Podstawowe informacje o warunkach ubezpieczenia patrz plik pdf. Pełny opis warunków ubezpieczenia do wglądu w sekretariacie szkoły

UROCZYSTE ROZPOCZĘCIE ROKU SZKOLNEGO 2015/2016

Szkoła już nas woła, szkoła nas zaprasza, dźwięcznym głosem dzwonka wzywa nas do klas.

Przywitaliśmy nowy rok szkolny 2015/16.

W tej uroczystej chwili towarzyszył nam tradycyjnie sztandar szkoły. Odśpiewanie hymnu państwowego było wyrazem naszego patriotyzmu a hymn szkolny przypomniał nam o przynależności do społeczności uczniowskiej gimnazjum noszącego imię Janusza Korczaka.

Wspomnieliśmy i uczciliśmy minutą ciszy ofiary II wojny światowej.

Po części oficjalnej pani dyrektor Dorota Szpaderska przywitała serdecznie wszystkich uczniów, przybyłych rodziców, oraz nauczycieli. Przedstawiła wychowawców klas i składy zespołów nauczycielskich.

INAUGURACJA ROKU SZKOLNEGO 2015/2016 W NASZEJ SZKOLE

ODBĘDZIE SIĘ W DWÓCH GRUPACH:

1 WRZEŚNIA O GODZINIE 9.00 – KLASY TRZECIE, KLASY DRUGIE
1 WRZEŚNIA O GODZINIE 10.00 – KLASY PIERWSZE

ZAPRASZAMY SERDECZNIE UCZNIÓW, RODZICÓW I NAUCZYCIELI.

PO UROCZYSTYM ROZPOCZĘCIU ROKU SZKOLNEGO ( SALA GIMNASTYCZNA ) ODBĘDĄ SIĘ SPOTKANIA  Z WYCHOWAWCAMI: