Sport

Mikołajkowy Turniej Piłki Siatkowej

W listopadzie rozpoczęliśmy kolejną edycję Mikołajkowego Turnieju Piłki Siatkowej. Rozgrywki przeprowadzone zostały w czterech grupach: klasy pierwsze, klasy drugie, dziewczęta z klas trzecich i chłopy z klas trzecich. W młodszych klasach obowiązkowo na boisku przebywały jednocześnie 3 dziewczynki i 3 chłopców. System rozgrywek „każdy z każdym” sprawił, że turniej trwał ponad dwa tygodnie, a cała społeczność uczniowska mocno nim żyła śledząc tablicę wyników.
KLASY I
Miejsce I I „A”
Miejsce II I „C”
Miejsce III I „E”

KLASY II
Miejsce I II „C”
Miejsce II II „A”
Miejsce III II „B”

KLASY III dziewczęta
Miejsce I III „A”
Miejsce II III „C”
Miejsce III III „B”

KLASY III chłopcy
Miejsce I III „B”
Miejsce II III „D”
Miejsce III III „A”
Zwycięzcy otrzymali dyplomy oraz najbardziej pożądane „talony na jedynkę” 
W piątek, 4 grudnia, odbył się Wielki Finał. Gościem specjalnym był Święty Mikołaj który poza rozdawaniem smakowitych prezentów sędziował finałowe spotkania. Pomagały mu Śnieżynki – przebrane świątecznie Pani Regina Ligas i Pani Anna Ambrozik. Finał imprezy w tym roku odbył się w nowej formule. Reprezentacja wszystkich klas pierwszych kontra zwycięzca klas drugich. Klasa II „C” pokonała „Dream Team” 2:0
W drugim meczu zmierzyły się zwycięskie drużyny z klas trzecich przeciwko reprezentacji nauczycieli.
Przygotowujący się do tego meczu od kilku miesięcy pedagodzy wygrali z podopiecznymi 2:0
W reprezentacji nauczycieli znaleźli się: Agnieszka Olszak, Inga Motyl, Iza Han, Tomasz Michalski Rafał Gil, Robert Soliński, ks. Karol Stawowczyk, Sławek Dziarmaga.

 


„W zdrowym ciele zdrowy duch”

Na przełomie października i listopada zorganizowana przez księdza Karola była III edycja wigilii wszystkich świętych. W tym roku pod hasłem „W zdrowym ciele zdrowy duch”.
Nie trzeba było długo namawiać nauczycieli wychowania fizycznego, aby przystąpili do akcji.
Na swoich zajęciach ksiądz Karol promował ruch i zdrowy styl życia przybliżając postacie następujących osób: Św. Jana Pawła II, Św. Jana Bosko, Św Huberta z Liege, Bł. Piotra Jerzego Frasatti.
Na lekcjach wychowania fizycznego natomiast nauczyciele zorganizowali czwórbój. Każdy uczeń brał udział w następujących konkurencjach: rzuty wolne do kosza, żonglowanie piłką (kapki), zwis na drążku, „brzuszki”.
Najlepsi przeszli do wielkiego finału w którym walczyli o tytuł Mistrza.
Podczas finału w bezpośredniej rywalizacji wyłoniliśmy Mistrzów, którzy dostali drobne upominki. Tak naprawdę jednak zwycięzcami byli absolutnie wszyscy, bo oprócz dobrej zabawy i poprawy swojej sprawności, każdy dowiedział się jak ważny jest ruch i zdrowy styl życia.

w zdrowym ciele zdrowy duch (Copy)


Badmintom

„W finałach wojewódzkich w badmintonie nasza drużyna (Mateusz Frańczak i Jakub Olszak) wywalczyła piąte miejsce ! Wielkie gratulacje dla  chłopaków, tym bardziej, że są to uczniowie klasy pierwszej i  rywalizowali ze starszymi kolegami. W przyszłości liczymy na jeszcze więcej ! „


Sportowy Okrągły Stół.

5 listopada w „Korczaku” czyli Gimnazjum nr 3 w Kielcach odbyła się debata na temat lekcji wychowania fizycznego – Sportowy Okrągły Stół.
SOS to pierwsze zadanie jakie ma do zrealizowania szkoła w ramach programu „WF z Klasą”.
Przez dwa tygodnie wszystkie klasy dyskutowały na swoich godzinach wychowawczych na temat lekcji WF i wybrały pięciu przedstawicieli na SOS.
Debata odbyła się w pokoju nauczycielskim, dzieci poproszone zostały o schludny ubiór a dyskusję oficjalnie otworzyła Pani Dyrektor Dorota Szpaderska. Dzięki temu podniesiony został prestiż wydarzenia.
Moderatorem dyskusji był Trener Rafał Gil – koordynator programu WF z Klasą – ale uczestniczyli w niej także inni nauczyciele przedmiotu – Pani Regina Ligas i Pani Anna Ambrozik.
SOS rozpoczęliśmy od prezentacji multimedialnej opisującej program WF z Klasą, a także o tym co czeka nas na debacie. Wyodrębniliśmy następujące etapy debaty:
• O programie WF z Klasą
• Cele debaty
• Dyskusja +/-
• Dzielenie się pomysłami
• Przedstawienie i wybór zadań semestralnych
• Podsumowanie
• Blog „Korczak z Klasą”
Celem debaty była rozmowa o sposobie udoskonalenia zajęć sportowych i rekreacyjnych w szkole, a także wspólne podjęcie decyzji, jaką aktywność wzmocnimy i będziemy realizować w ramach programu.
Dyskusja +/- była bardzo owocna – młodzież pracowała w podgrupach, każda ekipa opisała mocne i słabe strony dotychczasowych lekcji wychowania fizycznego. Fajnym pomysłem było rozłożenie jednego wspólnego długiego na wiele metrów arkusza na którym znalazły się wszystkie plusy i minusy. Po zakończeniu prac, rzecznicy omawiali efekty swoich dyskusji, a sekretarz SOSu zapisywał wspólne dla wszystkich wyniki.
I tak jeśli chodzi o plusy to:
– urozmaicone lekcje (choć były również głosy odwrotne)
– lekcje na świeżym powietrzu (boiska, teren)
– lekcje przy muzyce (muzyka na boisku)
– sympatyczni, mili, ambitni nauczyciele
– pokaz i objaśnienie ćwiczeń przez nauczyciela
– wspólne z uczniami granie i ćwiczenie
– aktywne przerwy
– relaks, ładowanie akumulatorów, dobry FUN
– lekcje na małej sali gimnastycznej – nie ma tam leniuchowania 😉
– dwie godziny wf pod rząd (tak ma kilka klas i wszystkie zadowolone)

Natomiast jeśli chodzi o minusy to możemy podzielić je na kilka grup.
Minusy ustawowe: mało godzin wf, zbyt liczne grupy, mało zajęć sks (miasto zrezygnowało z sks kilka lat temu) (
Minusy lokalowo-sprzętowe: brak basenu, dużej hali (dwa najczęstsze postulaty), braki sprzętowe, brak siłowni
oraz pozostałe jak np.
– za mało akcji sportowych
– za dużo tenisa stołowego (lekcje w Sali nr 9)
– „strata” lekcji podczas zastępstw
– mało ćwiczeń korekcyjnych
– nie wyciąganie konsekwencji od stałych nieusprawiedliwionych niećwiczących
– brak luster w szatniach
– brak możliwości skorzystania z prysznica po lekcji
– ciasno w szatni
– wchodzenie do szatni po dzwonku
– wyśmiewanie mniej sprawnych przez „kolegów”
– brak mniej popularnych dyscyplin
– mało L.A.
– za dużo piłki siatkowej

Następnie rozpoczęliśmy dyskusję na temat tego co chcielibyśmy poprawić w przyszłości, jakie konkretnie mamy pomysły, jakie mamy oczekiwania. Młodzież była bardzo aktywna. Punktem wyjścia były głównie wnioski z dyskusji +/-
W przyszłości będziemy chcieli:
– częściej angażować się w lokalne akcje sportowe
– zorganizować mini-siłownię w sali gimnastycznej nr 9
– częściej wychodzić na lekcję poza budynek szkoły (Nie ma złej pogody, jest tylko złe ubranie)
– częściej „zabierać” ze sobą muzykę na boisko
– lobbować za wybudowaniem sali gimnastycznej
– kontynuować aktywne przerwy i rozwijać je
– wprowadzić mniej popularne dyscypliny (np. frisbee, palant)
– więcej partnersko rozmawiać i indywidualnie wychodzić naprzeciw oczekiwaniom poszczególnych grup, klas
– lekcje prozdrowotne
Będziemy również starać się uzupełniać sprzęt, nie tylko ten sportowy, również wyposażenie szatni – lustra.

Kolejnym punktem debaty było przedstawienie zadań semestralnych i wybór do realizacji dwóch z nich. Przy omawianiu poszczególnych zadań widzieliśmy, że praktycznie każdy punkt już realizujemy ale wytypowaliśmy w głosowaniu dwa, które szczególnie wzmocnimy. I tak, wspólnie, wybraliśmy Sprawdzaj postępy i predyspozycje oraz Sport receptą na sukces.
Już sam Sportowy Okrągły Stół pokazał, że decyzja o przystąpieniu do programu była strzałem w dziesiątkę. Uczniom brakowało partnerskiej rozmowy i debatę odebrali wyjątkowo dobrze. To będzie dobry rok 
A o wybranych zadaniach szerzej w kolejnym wpisie już niebawem …

 

DSCF8451 (Copy)


Aktywne przerwy!

Piątek 12:10-12:30. Sala gimnastyczna


Mecz piłki nożnej reprezentacji U-21 Polska-Szwecja.

Dnia 08.09.2015 o godzinie 18.00 40 uczniów naszej szkoły wraz z opiekunami (n-l w-f) kibicowało młodzieżowej reprezentacji Polski w meczu przeciwko aktualnym Mistrzom Europy – Szwecji. Na meczu został pobity rekord frekwencji tj. 11 537

 


„Kielce Biegają”

Dnia 3.10.2015 r. Uczniowie naszego gimnazjum brali udział w VII edycji Biegu Ulicznego „Kielce Biegają”, który ma na celu propagowanie zdrowego stylu życia.
Liczna reprezentacja naszej szkoły dzielnie walczyła zajmując wysokie lokaty.
Na wyróżnienie zasługują wszyscy uczniowie, którzy poświęcili swój wolny czas od zajęć szkolnych by reprezentować nasze Gimnazjum.
Szczególne wyróżnienie należy się naszym bohaterom tj. Bogumile Januchcie z kl.3e za zajęcie 3 miejsca oraz Mateuszowi Wawrzeńczykowi z kl.3a za zajęcie 4miejsca w swoich kategoriach wiekowych.

Gratulujemy.
Nauczyciele wych. fizycznego.